Nemzetközi fesztivál Burgasban

Pár hónapja egy nagy megtiszteltetés ért bennünket,

ugyanis a makói Maros Táncegyüttes felkért bennünket, hogy hat párral kísérjük el őket Bulgária egyik tengerparti nagyvárosába, Burgasba, az immáron 43. alkalommal megrendezésre kerülő nemzetközi néptánc fesztiválra.

Elfogadtuk a felkérést, és augusztus 16-án a makóiakkal együtt útnak indultunk, hogy eltöltsünk egy csodálatos hetet a bolgár tengerparton. A fesztiválra érkeztek még olasz, szerb, szlovák, ukrán, észt, török, grúz, albán és természetesen helyi bolgár csoportok. Az öt nap során minden este felléptünk a város különböző részein. A nyitó napon a makóiakkal közösen Dél-alföldi táncokat mutattunk be, majd a helyi bolgár csoportok gála műsorát tekinthettük meg. Másnap egy saját estet tarthattunk a városháza előtti téren. Fél órás műsorunkat a makóiakkal felváltva adtuk, ők magyarbődi és szigetközi táncokat táncoltak, mi pedig a kalotaszegi és a désfalvi koreográfiáinkat mutattuk be. Az előadást követően pedig egy kis magyar táncházba hívtuk a közönséget, melyet nagy lelkesedéssel fogadtak, és sokan próbálkoztak elsajátítani a magyar tánclépéseket. Számunkra a legnagyobb élményt mégis a harmadik este jelentette. Ekkor ugyanis egy tengerparti szabadtéri nagyszínpadon mutathattuk be táncainkat több mint kétezer fős közönség előtt. A magyar blokkot ekkor mi zártuk a désfalvi cigánytáncokkal. Mondhatjuk, hogy életünk eddigi legnagyobb sikerét arattuk. Szavakba önthetetlen milyen érzés töltött el bennünket, ahogy az a rengeteg ember szinte végig tapsolta a produkciónkat. Az az este egy örök emlék marad mindannyiunk számára. Utolsó nap valamennyi csoporttal felvonultunk a város legnagyobb sétáló utcáján, majd együtt adtunk egy gálaműsort szintén a nagy közönség előtt. A műsor egy közös nyitó számmal kezdődött, melyben minden országból egy-egy táncospár énekelt egy bolgár dalt, amit a különféle nemzetekből verbuválódott zenekar kísért. Ezt követte az országok saját produkciója, amely alatt a háttérben egy-egy kis filmet vetítettek az adott ország nevezetességeiről. Ekkor mi palatkai táncokat mutattunk be a makóiakkal közösen. Valamennyi nemzet színvonalas produkcióval emelte az est fényét, de talán a grúz fiúk viadala és akrobatikus show műsora nyűgözte le legjobban a közönséget. A műsort egy közös bolgár tánc zárta, amelyben szintén minden nemzetből egy-egy betanított pár vett részt. Végül egy közös táncházban örömzenével, zászlókkal bulizott az összes nemzet a hatalmas színpadon.

A sok fellépés ellenére, azért a hét folyamán volt alkalmunk egy kis pihenésre is. Egész héten egy hotel kényelmét és finom ételeit élvezhettük. Három alkalommal a tengerpartra is kijutottunk strandolni, ahol hatalmas hullámokon himbálózhattunk, sőt még medúzákkal is találkoztunk. Az esték pedig közös bulizásokkal, jó hangulatban teltek.

Köszönjük a lehetőséget a Maros Táncegyüttes vezetőjének, Tóthné Döme Máriának és a Mágori-Busz sofőrjeinek, hogy eljuthattunk egy ilyen színvonalas fesztiválra.

Napsugár csoport krónikásai

Weboldalainkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.  Részletes leírás